Festiwal Teatrów Europy Środkowej "Sąsiedzi"

Festiwal Teatrów Europy Środkowej "Sąsiedzi"  

Piąta, jubileuszowa edycja Festiwalu Teatrów Europy Środkowej „Sąsiedzi” będzie kontynuacją podstawowych założeń imprezy oraz wynikiem doświadczeń, które pokazały jak ważne i potrzebne jest wyjście z działaniami artystycznymi w przestrzeń publiczną miasta. Dodatkowym punktem będzie także propozycja nowego wątku tematycznego, który zostanie na nowo odczytany przez twórców z regionu Europy Środkowej. Główną inspiracją i tematem będzie William Szekspir oraz zjawisko teatru elżbietańskiego, który w swym kształcie był teatrem niezwykle demokratycznym, otwartym na publiczność dość zwyczajną, również ludzi prostych.


Program:


14.06 (poniedziałek)

17:00 – Scena In Vitro, Lublin - Już się ciebie nie boję, Otello! / 100 min / Art Studio, ACK UMCS "Chatka Żaka" 

Scena Prapremier InVitro, Lublin

Już się ciebie nie boję, Otello!

reżyseria: Joanna Lewicka autor: Artur Pałyga choreografia: Tomasz Dajewski kostiumy: El Bruzda obsada: Ewa Pająk, Ewelina Stepanczenko, Dariusz Jeż, Paweł Pabisiak, Adam Pater, Marcin Zarzeczny „Sztuka Artura Pałygi w reżyserii Joanny Lewickiej wydobywa z dramatu Szekspira psychologię i używa jej do własnych celów - stworzenia przekroju lęków wybranej grupy. Różne zabiegi demaskatorskie pomagają nam przybliżyć jej reprezentantów: skoro Hamlet czy Otello zastąpił moralitetowego Każdego, to dlaczego zza Otella nie miałby się pokazać Dariusz Jeż, amator i intruz wśród aktorów? Dochodzi także do sytuacji odwrotnej, zza Jeża wychyla się Każdy: ktoś nieswój, przestępca, imigrant, albo potencjalny terrorysta. Ten zamach na klasykę kieruje nasze oczy w stronę jednostek niechcianych, bo tajemniczych. Potraktowany współcześnie i bez sentymentalizmu "Otello" jest ciężki od eksperymentów i mnożących się wątków (np. podobieństwa kłamstwa i prawdy inscenizowanej - nawet gdy aktorzy nie grają, to nadal przecież grają). Współczesna tragedia wielkich gestów i wielkich emocji, z brutalnym językiem, co rusz przecinana monologami i zabarwiona erotyką nieustannie balansuje na granicy przeładowania. Unika go o włos, ale wdzięcznie, dzięki brakowi scenografii, który zresztą sugeruje, że rzecz "tu i teraz" może dziać się wszędzie oraz dzięki błyskom humoru. (...)” Oswajanie szwarcbohatera, Sylwia Hejno - Polska Kurier Lubelski nr 32 / 8.02.2010 Scena Prapremier InVitro Centrum Kultury w Lublinie ul. Narutowicza 32 20-016 Lublin tel. +48 81 536 68 32 e-mail: invitro@scenainvitro.com www.scenainvitro.com

19:00 – Teatr Korez, Katowice - 2 / 80 min / Namiot Cyrkowy 

Teatr Korez, Katowice

2

reżyseria: Robert Talarczyk dźwięk: Sergiusz Brożek efekty dźwiękowe: Jacek Kurkowski, Sławomir Jastrzębski, Sergiusz Brożek światła: Sławomir Jastrzębski obsada: Grażyna Bułka, Mirosław Neinert "Jest "2" sztuką o mężczyźnie i kobiecie, ale także opowieścią o różnych receptach na szczęście. Od pierwszych minut stawia się tu pytanie o przyczyny trwania w związkach dalekich od ideału, o siłę trudnej, skazanej na ciągłe niepowodzenia i wyrzeczenia, miłości. Klienci baru niechcący odsłaniają przed publicznością; traktowaną jako kolejni bywalcy; swoje najintymniejsze sekrety. Otwierają się w stopniu dla nich samych czasem niezrozumiałym i wciąż szokują. (...) "2" to spektakl dynamiczny, pełen niespodziewanych rozstrzygnięć i mimochodem przemycanych prawd o istocie międzyludzkich relacji. W wykonaniu Grażyny Bułki i Mirosława Neinerta to popis aktorskich umiejętności, źródło śmiechu i refleksji. To wielowątkowa opowieść, której nie można przegapić." "Ich dwoje", Izabela Mikrut, www.tu-czytam.blogspot.com Teatr Korez pl. Sejmu Śląskiego 2 40-032 Katowice tel./fax: +48 32 209 00 88 e-mail: biuro@korez.art.pl www.korez.art.pl

21:00 – Otwarcie Festiwalu – Włodzimierz Nahorny Sextet - Fantazja Polska / Muszla Koncertowa Ogrodu Saskiego 

Włodzimierz Nahorny Sextet

Fantazje Polskie

Włodzimierz Nahorny - leader, fortepian Dorota Miśkiewicz - śpiew, skrzypce Henryk Gembalski - skrzypce Wojciech Staroniewicz - saksofon tenorowy i sopranowy Mariusz Bogdanowicz - kontrabas Piotr Biskupski - perkusja Włodzimierz Nahorny w Fantazji Polskiej połączył świat muzyki poważnej i jazzu, dzięki czemu udało mu się stworzyć muzykę na wskroś współczesną, czerpiącą z wielu gatunków i stylów, śmiało wykraczającą poza znane powszechnie stereotypy. Tutaj oryginalne partie fortepianowe przeplatają się z przetworzeniami tematów oraz z nowym materiałem napisanym przez W. Nahornego. Z tym wszystkim integralnie związane są partie improwizowane przez samego mistrza jak i przez zaproszonych przez niego muzyków. Mariusz Bogdanowicz, Piotr Biskupski, Henryk Gembalski, Dorota Miśkiewicz i Wojciech Staroniewicz to czołówka polskiej sceny jazzowej, artyści od wielu lat związani z muzyką Włodzimierza Nahornego, doskonale czujący jej specyfikę i niepowtarzalne piękno. "Kompozycje i improwizacje jakie usłyszeliśmy w Antoninie w ramach dwóch premierowo wykonanych utworów tj. Fantazji Polskiej i Preludiów e-moll, A-dur i c-moll op. 28 Chopina zostały entuzjastycznie przyjęte przez słuchacz koncertu. (...) Ciekawostką dla znawców muzycznych i melomanów jest fakt dodatkowego podkreślenia smutnych, molowych tonacji kompozycji przez stosowanie akordów dysonansowych, nawet w momentach wyciszenia melodii podczas gry solowej na fortepianie (...). Zastosowanie tego typu kompozycji i improwizacji zrobiło wrażenie na słuchaczach, dając mi możliwość wspaniałego ale innego przeżywania muzyki klasycznej". Chopin na jazzowo, Kurier Ostrowski / 4.08.99


15.06 (wtorek)

17:00 – Stowarzyszenie Pełna Kultura, Rzeszów - Dwie historie miłosne / 40 min / Art Studio, ACK UMCS "Chatka Żaka" 

Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych Pełna Kultura, Rzeszów

Dwie historie miłosne

reżyseria: Małgorzata Machowska scenografia: Maria Kanigowska-Belcar muzyka: John Zorn opracowanie muzyczne: Andrzej Jakubowski przygotowanie wokalne: Bożena Stasiowska-Chrobak obsada: Marta Bury, Kamila Rybacka "Dwie historie miłosne" to spektakl mówiący o spotkaniu się z pozoru tak skrajnie różnych bohaterek dramatów Szekspira: Ofelii i Lady Makbet. Ich monologi, wyznania splatają się w nim w jedną, przepiękną, choć trudną opowieść. Bo tym, co dla obu jest wspólne jest miłość wiodąca przez szaleństwo aż do śmierci. Na scenie mówią więc o uczuciu, które rządziło ich życiem stając się jego największą siłą – kreacyjną i destrukcyjną zarazem. Ofelia to dziewczyna, pełna młodzieńczej niewinności, zakochana bez pamięci w niezrównoważonym księciu toczącym swą własną batalię ze światem, rozdarta między uczuciem a rozsądkiem, własnym pragnieniem a ambicją ojca. Sterowana i ogłupiana przez ojca i brata, przyciągana i odpychana przez Hamleta w końcu traci rozum by znaleźć ukojenie dopiero w objęciach samobójczej śmierci. Lady Makbet z kolei to ponura dama, której zacięte usta zwiastują śmierć królowi, którego przecież tak bardzo kochała. Przepełniona dojrzałym, sprawdzonym uczuciem, świadomie zabójstwem wspomaga przepowiednię, otwierając tym samym drogę do swej własnej śmierci. Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych Pełna Kultura ul. Sportowa 2b/31 35-111 Rzeszów e-mail: rsia.pelna.kultura@gmail.com www.pelnakultura.yoyo.pl

19:00 – Teatr Korez, Katowice - Kolega Mela Gibsona / 80 min / Namiot Cyrkowy 

Teatr Korez, Katowice

Kolega Mela Gibsona

reżyseria: Waldemar Patlewicz autor: Tomasz Jachimek występuje: Mirosław Neinert "Tekściarz, satyryk i konferansjer Tomasz Jachimek napisał "Kolegę Mela Gibsona" na pohybel artystom - aktorom, których śmiesznostki bezprzykładnie i z rozbrajającą niefrasobliwością zdradza szerokiej widowni. Feliks Rzepka, ukazany w niecodziennej dla artysty sytuacji (przesłuchanie na komisariacie) jest egzemplifikacją "wybitnego" aktora, który ze szczytów sławy i popularności za sprawą jednej decyzji dyrektora teatru stacza się na samo dno scenicznego niebytu. W składanych zeznaniach, upajając się poświęconą mu uwagą komisarza, odsłania kulisy apogeum swojej sławy, blaski i cienie artystycznego żywota, niedowierzanie wobec przełomu w jego karierze i chaotyczne posunięcia, do jakich ów zawodowy zakręt go pchnął. Mirosław Neinert, grający Rzepkę, w poczuciu pełnej bezkarności podrwiwa sobie z aktorów - chałturników, co za polonijne dolary są skłonni i "Majteczki w kropeczki" zaśpiewać i striptiz zrobić, obnaża sekrety osobistego życia artystów i ich rodzin (które za zasługi cierpliwości i codziennego męczeństwa winny być natychmiast kanonizowane); po piórach obrywają też krytycy - ci przychylni pospołu z przychylnymi inaczej; cięty język aktora nie oszczędza nawet sponsora przedstawienia... " Solina Pacholik - www.teatr.dlawas.com Teatr Korez pl. Sejmu Śląskiego 2 40-032 Katowice tel./fax: +48 32 209 00 88 e-mail: biuro@korez.art.pl www.korez.art.pl

21:00 – Brzeski Teatr Dramatu i Muzyki, Białoruś - Romeo i Julia / 120 min / Muszla Koncertowa Ogrodu Saskiego 

Brzeski Teatr Dramatu i Muzyki, Brześć, Białoruś

Romeo i Julia

reżyseria: Timafei Ilyevsky scenografia: Victor Lesin kostiumy: Tatyana Korvyakova muzyka: Alexander Panasyuk Reżyser Timafei Ilyevsky w swoim spektaklu przedstawia smutną historię miłości Romea i Julii próbując jednak wyjaśnić przyczyny niedoszłego szczęścia na swój sposób. Mamy więc do czynienia z dwoma rodami zmęczonymi już nieustannym konfliktem między sobą i ciągłą rywalizacją, prowokującą coraz bardziej ryzykowne sytuacje w walce o władzę. Na tym tle spotkanie się Romea i Julii dla ich rodziców staje się kolejnym wyzwaniem, w którym tylko katastroficzne następstwo zdarzeń staje się faktem, weryfikującym prawdziwość ich uczuć. Brzeski Teatr Dramatu i Muzyki ul. Lenina 21, 224000 Brześć tel.: +0375 162 23 45 05 www.bresttheatre.com


16.06 (środa)

17:00 – Teatr Lalek z Grodna, Białoruś - Sen nocy letniej / 105 min / Sala Widowiskowa, ACK UMCS "Chatka Żaka" 

Obwodowy Teatr Lalek z Grodna, Białoruś

Sen nocy letniej

reżyseria: Oleg Żiugżda lalki, scenografia: Larisa Mikina-Probodiak muzyka: Paweł Kondrusewicz obsada: Aleksander Bobrowskij, Larisa Mikulicz, Ludmiła Pawłowskaja, Iwan Dobruk, Swietłana Bobrowskaja, Halina Zakriewskaja, Aleksander Jendżejewskij, Jurij Burakow, Wasilij Probodiak Spektakl w wykonaniu Teatru Lalek z Grodna jest lekką, radosną i bezpretensjonalną zabawą. Obnaża mechanizmy teatralności w niebanalny sposób. Tutaj aktorzy grają samych siebie, bohaterów oraz lalki, te ostatnie zaś grają role szekspirowskie oraz role...lalek. W ten sposób akcja rozgrywa się na kilku poziomach umowności jednocześnie. "Sen nocy letniej" pełen jest więc nieoczekiwanych zmian ról i miejsc a przy tym dużej dawki humoru. Przedstawienie przeznaczone jest dla wszystkich – dużych i małych. Obwodowy Teatr Lalek z Grodna ul. Dzierżyńskiego 1/1 230023 Grodno Białoruś

19:30 – Teatr Continuo - Finis Terrae, Czechy / 60 min / Namiot Cyrkowy 

Teatr Continuo, Czechy

Finis Terrae

reżyseria: Pavel Štouraè scenografia: Helena Štouraèová produkcja: Art Prometheus, o.s., Jakub Vedral, Zuzana Bednarèiková obsada: Kateøina Šobáòová, Kristýna Patková, Laura Martí, Lianca Pandolfini, Sarah Lerch, Martin Janda Spektakl w sposób alegoryczny opowiada o podróży do wewnątrz siebie, prezentuje obraz duszy kobiety - skromny, spokojny, wściekły, dziki, namiętny i kochający. Opiera się na historycznych tekstach, sztuce tańca, sztukach wizualnych, muzyce na żywo i poezji artystycznej. Został przygotowany przez twórców z Hiszpanii, Szwajcarii, Czech i Włoch. Teatr Continuo Švestkový Dv r, Malovice 35, Czechy - 384 11, tel: +420 222 352 091, +420 222 352 092 e-mail: continuo@continuo.cz www.continuo.cz

21:00 – Teatr Tulave – Hamlet, Słowacja / 65 min / Muszla Koncertowa Ogrodu Saskiego 

Teatr Tulave, Słowacja

Hamlet

reżyseria: James Nvota kostiumy i rekwizyty: Natasha Janíková muzyka: Andrzej Kalinka obsada: Jakub Nvota, Lucia Rózsa Hurajová, Štefan Richtarech, Kamil Mikulčík, Pavol Buocik, Andrej Kalinka Historia duńskiego księcia weszła już na stałe do klasyki teatralnej. Jednak w wykonaniu Teatru Tulave zostanie przedstawiona w zupełni inny, niespotykany dotąd sposób – tutaj fragmenty szekspirowskiej tragedii zostały połączone ze scenkami komediowymi i gagami w wykonaniu grupy ulicznych komediantów. Dzięki wymieszaniu tych dwóch konwencji: tragicznej i komicznej powstała jedyna w swoim rodzaju wersja Hamleta, uliczne przedstawienie z zastosowaniem wszystkich – charakterystycznych dla tej konwencji środków wyrazu scenicznego. W spektaklu słowackiej grupy wszystko wydawać się będzie odwrócone także dzięki połączeniu historii grupy teatralnej z historią Hamleta. Pełen zaskakujących zdarzeń i dużej dawki humoru, nie jest jednak jedynie propozycją czystej rozrywki, ale przede wszystkim wyrazem artystycznych i filozoficznych poszukiwań zespołu krążących wokół pytania "Być albo nie być?". Teatr Tulave V. Clementisa 16, 917 01 Trnava, Słowacja e-mail: divadlo@tulavedivadlo.sk; divadlovpodpalubi@gmail.com www.tulavedivadlo.sk

22:30 – Teatr Decalage – TaBalada, Czechy / 60 min / pl. Litewski 

Teatr Décalages, Czechy

TaBALADA

reżyseria: Zoja Mikotová scenografia: Yumi Hayashi muzyka: Daniel Fikejz światła: Roman Douda, Mikoláš Holba kostiumy: Erika Čičmanová, Yumi Hayashi obsada: Perla Kotmelová, Seiline Vallée, Salvi Salvatore Scenariusz spektaklu jest swobodną interpretacją "The Ballad of Narajama ", filmu autorstwa japońskiego reżysera Sohey Imamura, nagrodzonego Złota Palmą w Cannes. Film opowiada historię o starej matce Orin i jej synu Tashuei. Zgodnie ze zwyczajem swojej społeczności, w której panuje odwieczna zasada, że każdy mieszkaniec wioski, który skończy 70 lat musi odejść, Orin wyrusza w góry w poszukiwaniu swojego ostatniego miejsca. Głównym tematem spektaklu jest zatem starość i umieranie widziane z perspektywy różnych tradycji i kultur. Jest także próbą pokazania starych ludzi odpychanych przez współczesną, zachodnią cywilizacje. Pomimo miłości i przywiązania dzieci pomagają matce umrzeć, a wszystko to upływa w atmosferze ogólnej radości i optymizmu. Teatr Décalages Kubelikova 50, Praga 3, 130 00 Czechy ART Prometheus Sokolovská 104/85 Pragae 8, 186 00 Czechy e-mail: decalages@decalages.eu www.decalages.eu


17.06 (czwartek)

19:00 – Teatr Lalek Banialuka - Król umiera, Bielsko-Biała / 90 min / Art Studio, ACK UMCS "Chatka Żaka" 

Teatr Lalek Banialuka im. Jerzego Zitzmana, Bielsko-Biała

Król umiera

reżyseria: François Lazaro scenografia: Joanna Braun muzyka: Krzysztof Maciejowski obsada: Małgorzata Bulska, Lucyna Sypniewska, Władysław Aniszewski, Radosław Sadowski, Tomasz Sylwestrzak, Ryszard Sypniewski "Spektakl w niebanalny i dobitny sposób ukazuje elementarny problem przemijania, upadku człowieka i traktowania śmierci jako czegoś odległego i w obecnej chwili nas niedotyczącego. Widzimy reakcję człowieka, który dowiaduje się, że niedługo skończy się jego ziemskie życie. Począwszy od niedowierzania, przez bunt, aż do smutku i rozpaczy. Ponurość skromność i ciasnota małej sceny Banialuki tworzą klimat mroczny, a miejscami nawet groźny. Idealnie współgra to z tematyką sztuki. Widz może mieć wrażenie metafizycznego świata i uwięzienia w ciemnym pudełku, z którego nie ma wyjścia. Na scenie malują się obrazy iście z koszmarów, tylko trochę absurdalnych. (...) Lalki są bardzo proste i subtelne, a zarazem niesamowicie odzwierciedlają aktorów. Uderza ich precyzja i dopracowanie w każdym szczególe. Same dla siebie stanowią prawdziwe dzieło sztuki. (...)" "Król umiera" nie umrze, Julia Sacher, Nowa Siła Krytyczna, www.e-teatr.pl, 27.08.2009 Teatr Lalek Banialuka im. Jerzego Zitzmana ul. Mickiewicza 20 43-300 Bielsko-Biala tel./fax: +48 33 815 09 14 e-mail: banialuka@banialuka.pl www.banialuka.pl

21:00 – Teatr Lalkowy z Żyliny – Otello, Słowacja / 60 min / Muszla Koncertowa Ogrodu Saskiego 

Teatr Lalkowy Żylina, Słowacja

Otello

scenariusz, reżyseria: James Nvota scenografia, kostiumy: Natasha Janíková muzyka: Andrzej Kalinka obsada: Joseph Abafi, Bibiana Tarasovičová, Jan Demko, Ivana Danková, John Elias, Milada Fipčíková, Luke George baccy ah Puchovska Historia Otella napisana przez William Szekspira cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Jednak na opowiedzenie jej w konwencji teatru lalkowego, ulicznego pokusiło się niewielu. Głównym bohaterem jest uczciwy, odważny, cnotliwy, nie zważający na problemy i zdradzieckie intrygi, które go otaczają, Otello. Jago zaś, początkowo najlepszy przyjaciel, okazuje się wrogiem, być może nawet największym złoczyńcą w historii światowej literatury dramatycznej. Spektakl James’a Nvota prezentuje jednak nieco odmienne podejście do szekspirowskiego tekstu. Pełen jest nieprzewidywalnych niespodzianek i wariacji, niekiedy zabawnych, innym razem tragicznych. Scenografia oraz kostiumy zostały przygotowane w konwencji wędrownych zespołów teatralnych. Teatr Lalkowy Żylina Kuzmányho 6, 011 37 Žilina, Słowacja tel.: +421 41 562 03 15 fax: +421 41 562 39 95 e-mail: bdz@bdz.sk www.bdz.sk


18.06 (piątek)

18:00 – Malabar Hotel – Skrawki, Białystok-Warszawa / 50 min / Art Studio, ACK UMCS "Chatka Żaka" 

Teatr Malabar Hotel, Białystok-Warszawa

Skrawki

reżyseria: Marcin Bartnikowski scenografia: Marcin Bikowski muzyka: Anna Świętochowska kostiumy: Maria Żynel obsada: Magdalena Czajkowska, Agnieszka Makowska, Maria Żynel, Marcin Bartnikowski, Marcin Bikowski "Tytuł spektaklu jest tu kluczem - "Otello" Kompanii to zbiór monologów, improwizacji, emocji, słowem - skrawków. Ale cały czas precyzyjnie powiązanych fabułą. (...) Ale poza Szekspirowską osnową mamy tu jeszcze umiejętnie wplecione autorskie teksty twórców. Okazuje się, że historia zazdrośnika to tylko tło do pokazania innych emocji, trawiących współczesne społeczeństwo. Nerwowość: chaos, nadmiar gestów, stękań, sapań, wyznaczająca specyficzny rytm przedstawienia, nie jest przypadkowa. To jeden z elementów precyzyjnej konstrukcji spektaklu. (...) Jest w spektaklu i strasznie, i śmiesznie. Cassio jest wielkim namiestnikiem, ale tak naprawdę sprawia wrażenie strachliwego chłopczyka, który najchętniej skryłby się w zamku ze swoimi trzema ratlerkami. Jagona, na co dzień pewnego siebie, dręczy traumatyczne wspomnienie... szynki, która chciała go pożreć. Strojąca kokieteryjne miny Bianka tak naprawdę nie chce pamiętać, jak kiedyś adorowali ją obleśni starcy... Pośród tej galeryjki trwa seans miłosny, tokuje roznamiętniona para - Otello i Desdemona. Ale tylko do chwili, gdy nie przerwie jej zawiść Jagona. Nieprawdziwa, ale sprytnie sklecona historyjka o niewierności Desdemony, ziarno zazdrości w Otellu zasiane, za chwilę dojdzie do czegoś złego... " Skrawki z Otella, Monika Żmijewska, Gazeta Wyborcza - Białystok nr 6 / 8.01.2009 Teatr Malabar Hotel ul. Siennicka 24/7 04-394 Warszawa e-mail: teatr@malabarhotel.pl www.malabarhotel.pl

20:00 – Teatr Anpu - Romeo i Julia, Czechy / 60 min / Namiot Cyrkowy 

Teatr ANPU, Czechy

Romeo i Julia

reżyseria: Bela Schenkova obsada: Michael Knazko, Petr Forman, Bob Klepl, Bela Schenkova, Richard Trstan, Jirka Polivka Romeo i Julia to spektakl przeznaczony dla widzów w każdym wieku – stanowi rozrywkę zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Na scenie obok aktorów występują także marionetki, zaś dominującym elementem scenografii jest wielobarwna, jedwabna kurtyna, przenosząca widzów w scenerię szekspirowskiej Werony. Kiedy w wyciętych w niej oknach i drzwiach pojawiają się postacie dramatu, początkowo statyczny obrazek ożywa i staje się magiczną lecz prawdziwą teatralną przestrzenią. Teatr ANPU Blanka Borůvková Wuchterlova 16 160 00 Praha 6, Czechy tel. +420 604 473 480 e-mail: anpu@anpu.cz www.anpu.cz

22:00 – Teatr Voskresinnia - Spotkać Prospera, Ukraina / 70 min / pl. Litewski 

Teatr Voskresinnia, Lwów, Ukraina

Spotkać Prospera

scenariusz, reżyseria i opracowanie muzyczne: Jarosław Fedoryszyn scenografia: Alla Fedoryszyna instrumenty perkusyjne: Igor Szyrjajew obsada: Alla Fedoryszyna, Nataliya Marchak, Wołodymir Gubanow, Jaroslav Kornijczuk, Petro Mykytiuk, Wołodymir Geljas, Wołodymir Czuchonkin, Taras Juryczko, Andrij Dusznyj, Evgenij Pietrov "Cyrk, balet czy teatr? - widzowie mogli mieć wątpliwości. Lwowscy aktorzy nie tylko z pasją wcielili się w role Szekspirowskich bohaterów, ale też tańczyli, z niezwykłą lekkością maszerowali na szczudłach i wykonywali akrobacje na drążkach. Podczas całego spektaklu nie padło ani jedno słowo, ale warstwę językową z powodzenie zastąpiły skomplikowane dekoracje, dziwne jeżdżące machiny i barwne kostiumy aktorów. Największe wrażenie na widzach zrobiły efekty specjalne z ogniem, fajerwerkami, barwnymi wstęgami i niepokojącą muzyką. (...) "Spotkać Prospera" to kombinacja Szekspirowskich dramatów: "Burzy", "Snu nocy letniej", "Romea i Julii" oraz "Hamleta". (...)" kala, Gazeta Wyborcza, Radom 15.06.2009 Lwowski Teatr Woskresinnia 29007 Lwów, pl. Gen. Grigorienka 5 Ukraina e-mail: teatr@voskresinnia.eu tel. +8 032 261 63 10; +48 12 262 24 23 www.voskresinnia.eu


Imprezy towarzyszące:

16-17.06 (środa-czwartek) - Uliczne Atelier / przestrzeń miasta

Uliczne Atelier

16-17.06 (środa-czwartek)

Uliczne Atelier to z jednej strony pomysł na pograniczu happeningu i fotografii dokumentalnej - porywają do niego przechodniów, uwieczniając każdego takim, jakim w danej chwili był; z drugiej strony to próba zatrzymania się na człowieku - indywidualny portret każdego, kto się na niego zgodzi - w tym bardzo konkretnym czasie, przez neutralne tło umożliwiając skupienie się na detalach, niuansach ubrania, postawy, wyrazu twarzy. To trochę próba zatrzymania czasu, zapamiętania tych wszystkich ludzi takimi, jakimi w danej chwili byli, jakimi już nigdy nie będą. Wreszcie – spotkania ich ze sobą, wszystkich tych podobnych, choć przecież tak bardzo niepodobnych. To zachwyt nad różnorodnością, zachwyt nad człowiekiem. Włączając się w nurt podobnych projektów na świecie, chcieliśmy dać oglądającym możliwość samodzielnego doboru kryteriów - zestawiania ze sobą ludzi o wspólnych cechach - pozostawiając jednocześnie odrobinę przypadkowości, jak w życiu, przez ich ciągłe mieszanie. 16.06 (środa), od godz. 12.00 – przed Namiotem Cyrkowym, Pl. Litewski 17.06 (czwartek), od godz. 12.00 – przed Ratuszem, Pl. Łokietka 1 Piotr Chlipalski tel. +48 609 883 994 e-mail: piotr@pokochajfotografie.pl Michał Mrozek tel. +48 606 249 411 e-mail: michal@pokochajfotografie.pl www.atelier.pokochajfotografie.pl


Klub Festiwalowy:

Restauracja GramOFFon, ul. Rynek 12
Zielony Ogród GramOFFonu, wejście od ul. Jezuickiej


Spektakle odbywające się w Namiocie Cyrkowym, Sali Widowiskowej i Art Studio ACK UMCS „Chatka Żaka” – 15 zł / 25 zł

Spektakle odbywające się w Muszli Koncertowej Ogrodu Saskiego i pl. Litewskim – wstęp wolny

Kasa:
Centrum Kultury w Lublinie
Ul. Narutowicza 32, budynek A, I piętro
pon., wt., czw., pt., 11.30-15.30, śr., 12.00-18.00
oraz na godzinę przed spektaklami w Chatce Żaka i przed Namiotem Cyrkowym.


Więcej na stronie: www.festiwal-sasiedzi.pl